cestovni-ruch.czCOT BusinessCOT mediaCZeCOT.infoWMP.czXMLevents

Hlavní stránka

Nejobsáhlejší turistický portál ČR

E-mail
Čtvrtek, 04 říjen 2007

Firma World Media Partners, která je sesterskou společností vydavatelství C.O.T. media, se specializuje na vývoj a provoz informačních systémů v cestovním ruchu a turistických portálů pro území České republiky či Evropy. Kromě vlastních projektů nabízí také své služby v oblasti dodávky komplexních služeb tvorby a provozu webových stránek v cestovním ruchu. Díky provozu turistického portálu ČR www.CZeCOT.com nabízí zajímavou přidanou hodnotu k realizovaným portálům spočívající v možnosti využívání jeho centrálního datového jádra. Pojďme si jej tedy detailněji představit…

Cílem projektu je podpora domácího a příjezdového cestovního ruchu České republiky a představení České republiky jako atraktivní evropské destinace. Jeho úkolem je shromáždit veškeré dostupné informace o regionech, turistických atraktivitách a komerčních službách cestovního ruchu. Důležitým prvkem je propojení informační a komerční stránky, tak aby návštěvník kromě nalezení hledaných informací mohl v případě zájmu okamžitě využít nabízenou službu, např. zarezervovat hotel, koupit si vstupenku na kulturní akci apod. Portál aktuálně funguje v celkem 9 jazykových mutacích (česky, anglicky, německy, rusky, španělsky, holandsky, italsky, francouzsky a polsky).

Partnerství a spolupráce

Diplom Zlatý erb 2007. Projekt je z velké části založen na partnerství, a to zejména s agenturou CzechTourism (Českou centrálou cestovního ruchu), pro kterou provozujeme a rozvíjíme databanky kongresového a lázeňského cestovního ruchu (vydávané i v podobě CD-ROMů) a které C.O.T. media, s.r.o. vydává tištěné katalogy Convention&Incentive a Spa&Wellness. Dalšími významnými partnery jsou profesní svazy, zejména Asociace hotelů a restaurací ČR, živnostenské společenstvo Kempy a chatové osady, Asociace turistických informačních center A.T.I.C. ČR, Nadace Partnerství a dále jednotlivé krajské úřady, zejména v oblasti plnění celostátního kalendáře akcí.

Centrální datové jádro portálu disponuje daty z celého území ČR. Proto jsou přímo na něm postaveny regionální turistické portály: www.Jizni-Morava.info  a www.Vychodni-Cechy.info , oficiální projekt Pardubického kraje, který v roce 2007 získal zvláštní cenu ministra pro místní rozvoj za nejlepší turistickou webovou prezentaci v kategorii regiony při soutěži Zlatý erb 2007. Dále pak jeho dat využívá projekt aktivní turistiky www.aktivni-turistika.cz , webová prezentace sdružení České dědictví UNESCO www.unesco-czech.cz  a členská databanka Asociace hotelů a restaurací ČR www.ahrcr.cz .

Informační obsah

Portál svoji pozornost věnuje komplexnímu a aktuálnímu obsahu v oblasti cestovního ruchu. Aktuální statistika databanky bodů zájmů: ubytovací zařízení 7 587, kempy/chatové osady 935, památky, muzea, galerie a jiné turistické atraktivity 4 914, lázeňská a wellness zařízení 257, golfová hřiště 115, lyžařská střediska/vleky 402, informační střediska a knihovny 751, kongresová zařízení 865, gastronomické provozy 4 830 (aktuálně outsourcujeme databanku crest.cz s 21 261 objekty), sportovní zařízení 2 705, kulturní zařízení 1 478, dodavatelé 172, průvodci 370, letiště 219, lékárny 2 574, nemocnice 179, dopravní body (železniční zastávky a hraniční přechody) 3 050, koňské stanice a jezdecké kluby 287.

Každá z těchto databank má stanovenou vlastní strukturu dat, což portálu umožňuje prezentovat návštěvníkovi informace v takovém formátu, v jakém je očekává. Textové informace jednotlivých zařízení doplňuje logo a vlastní fotogalerie. Aktuálně je k dispozici ve všech databankách portálu 15 821 fotografií zařízení cestovního ruchu.
U objektů průběžně doplňujeme GPS souřadnice tak, aby bylo možné je zaznačit do map, kterých v rámci portálů hojně využíváme.
Základní členění portálu i jeho databank je provedeno dle turistických regionů stanovených agenturou CzechTourism.
Portál se rozhodl jít cestou nabídky kvalitních ověřených produktů. Z toho důvodu u databank ubytovacích zařízení a informačních center jsou přednostně vypisována oficiálně certifikovaná zařízení.
Naše pozornost se také zaměřuje na multimédia. Na portálu je k dispozici fotobanka, videobanka, databanka webkamer. Ty doplňují poutavé virtuální prohlídky, jejichž počet aktuálně dosahuje 211.

Velmi rozsáhlým obsahem disponuje Kalendář akcí portálu. Celkově databanka nasbírala za svůj provoz cca 15 000 akcí. Ty pocházejí převážně z (aktuálně 5) krajských databank akcí, jež jsou z velké části plněny místními informačními centry, a z tematických databank, se kterými je smluvně zajištěna spolupráce. Doplňují je akce vkládané samotnými pořadateli. Všechny akce vkládané do databanky procházejí kontrolou. Akce jsou propojeny s databankou tiskových zpráv, která aktuálně čítá více jak 5 500 zpráv. Jejich hlavním zdrojem je ČTK, Divadlo.cz, CzechTourism, časopis COT business a další partneři.

Turistický informační servis

Portál poskytuje cca 2 000 registrovaných uživatelů v 9 jazycích službu turistického informačního servisu. Ta spočívá v možnosti personifikace odběru zpráv, které jsou vkládány na portál. Každý uživatel si může určit témata a regiony, které jej zajímají a odebírat je ve zvoleném jazyce. Upoutávky na nové zprávy v českém jazyce jsou rozesílány týdně, v ostatních jazycích dle stavu naplnění.

Návštěvnost

Statistika návštěvnosti www.czecot.com.

Portál patří k nejnavštěvovanějším portálům představujícím turistickou nabídku České republiky. Níže uvedený graf vychází z veřejné statistiky serveru Toplist.cz. Jak z něho vyplývá, v měsíci září jsme přivítali miliontého návštěvníka v tomto roce.

 
< Předch.   Další >