cestovni-ruch.czCOT BusinessCOT mediaCZeCOT.infoWMP.czXMLevents

Hlavní stránka

Uživatelský komfort v popředí zájmu

E-mail
Čtvrtek, 27 leden 2011

Logo CZeCOT.Turistický portál CZeCOT je zde již neuvěřitelných 8 let. Jeho serverový tep se započal 8.1.2003 na veletrhu GO/Regiontour a od té doby se rozrostl do velikosti, o které se provozovatelům na počátku ani nezdálo. Za svůj život kromě obsahu nicméně nabalil také množství registrovaných uživatelů a těm se koncem roku rozhodl odvděčit komfortnějším rozhraním pro správu jejich údajů, zaslaných poptávek, pohlednic a mnoha dalších informací a aktivit na portálu.

30 000 registrovaných uživatelů je jistě úctyhodné číslo a často ani některý portál tohoto čísla nedosáhne v počtu návštěvníků v roce. Ještě donedávna měli svůj oficiální účet pouze uživatelé odebírající newsletteru v rámci poskytovaného turistického informačního servisu. Dnes jej mohou využívat prakticky všichni, kteří na portálu využijí některou z nabízených funkcí. Ve svém účtu tak kromě svých kontaktních údajů, případně i své fotografie mají k dispozici:

  • přijaté a odeslané pohlednice
  • zaslané rezervace a poptávky
  • vlastní výlety vytvořené v plánovači výletů (prozatím dostupný jen na Tourmapy.cz)
  • zadané komentáře a recenze
  • upozornění na konání akcí
  • vložený obsah (fotografie, aktuality, videosnímky apod.)
  • nastavení odběru newsletteru
Přihlašovací okno pro uživatele.

 

Přihlašovací okno pro uživatele informačního systému CZeCOT

Pryč je ta doba, kdy jediným způsobem pro autorizaci účtu na portálu byla e-mailová adresa. Ani CZeCOT nezůstal technologicky pozadu a umožnil registraci prostřednictvím 3 dalších způsobů. Jejich výhodou je rychlost přihlášení spočívající prakticky pár kliků. V momentě, kdy jste přihlášení např. k Facebooku, aplikace si údaje po odsouhlasení automaticky přenesou.

Nové způsoby autentizace uživatele na CZeCOTu a turistickém mapovém portálu Tourmapy.cz:

  • Facebookový účet - pro většinu čtenářů patrně zbytečné představovat tuto největší sociální síť na světě
  • Google účet - zde mají zřízený účet prakticky všichni, kteří používají některou ze služeb poskytovaných společností Google - např. AdWords, Analytics, YouTube, Picasa, Kalendář, Docs či sociální síť orkut.
  • OpenID - otevřený a decentralizovaný standard pro autentizaci uživatelů, který umožňuje používat jeden uživatelský účet pro více služeb, tento způsob autentizace např. podporuje Seznam.cz , Google, Microsoft nebo Yahoo.

A pokud již po přečtení této části článku přemýšlíte, zdali si vlastní databázi registrovaných uživatelů na vašem portálu také nezřídite, dovolám si uvést několik zásad, které je dobré respektovat:

  • dejte registrovaným uživatelům něco navíc než těm neregistrovaným - možná pak budete úspěšnější v jejich získávání
  • neopomeňte ochranu osobních údajů a v právní doložce webu uveďte, jak s nimi budete nakládat
  • pokud umožníte autentizaci pomocí Facebookového účtu, promyslete, jak by se dotyčný mohl stát i fanouškem vaší Facebookové prezentace (a nebo naopak)
  • propojte maximum služeb a funkcí do jednoho účtu (proč mít účet zvlášť pro váš eshop a odběr newsletteru?)
  • budujte z registrovaných uživatelů komunitu aktivních uživatelů
  • zvažte, zdali aktivitu registrovaných uživatelů nehodnotit (bodově, pomocí žebříčků, dárky apod.)

A když už mluvíme o funkcích, které uživatelům přinášíme, jistě bychom si měli detailněji popsat i možnosti vlastního nastavení zasílaného newsletteru, který jedna kolegyně trefně označila jako inteligentní newsletter. V podstatě od samotného spuštění newsletteru, který je na CZeCOTu označován jako Turistický informační servis, bylo možné nastavit regiony a témata zájmu daného odběratele. Odběratelé tak dostávají jen opravdu to, co je zajímá. Nově také mohou takto dostávat i informace o blížících se akcích. U nich si mohou stejně jako u aktualit  nastavit nejen regionální zaměření, ale také i časový předstih, s jakým o akcích chtějí být informováni. A pokud jim nevyhovuje odběr zpráv e-mailem, není problém, aby využili svůj personifikovaný RSS kanál.

A když už mluvíme o uživatelském komfortu na CZeCOTu, dlužno podotknout významnou zprávu, že portál v letošním roce projde kompletní rekonstrukcí - od nového designu přes novou strukturu včetně té regionální až po novou značku. Však už si to také dlouho zasloužil...máme a máte se nač těšit!

Personifikace newsletterů na regionálních turistických portálech

Jak je o nás známo, svoje technologické novinky si nenecháváme jen pro sebe, ale postupně je využíváme i na webech našich zákazníků. Proto s možností personifikace newsletteru, tedy s možností jeho nastavení výčtem turistických oblastí, se setkáte i např. na turistickém portálu východních Čech www.vychodni-cechy.info , oficiálním projektu Pardubického kraje. I zde je uživatelský účet využit k dalším funkcím, konkrétně pro ukládání vlastních vytvořených výletů v Plánovači výletů, který na tomto portálu byl taktéž zpřístupněn návštěvníkům.

Newsletter Vychodni-Cechy.info.

Ukázka newsletteru turistického portálu Vychodni-cechy.info s personifikovaným obsahem

Závěrem snad již jen informaci, která každého registrovaného uživatele potěší. Pro CZeCOT, Tourmapy.cz nebo Vychodni-Cechy.info není třeba mít samostatně založené účty. Je prakticky jedno, kde se zaregistrujete, údaje se přenáší mezi všemi těmito portály, takže např. výlet vytvořený na Vychodni-Cechy.info snadno přenesete a zobrazíte na Tourmapy.cz a obráceně.

Máte zájem také využívat těchto a mnohých dalších funkcí a vychytávek? Neváhejte nás kontaktovat .
 
Další >