CZeCOT a sociální sítě - World Media Partners s.r.o.

Hlavní stránka

CZeCOT a sociální sítě

E-mail
Pátek, 20 srpen 2010

Prázdniny roku 2010 pro World Media Partners, s.r.o. rozhodně nepatřily k pracovně odpočinkovým. Novinky, které si představíme, především směřovaly do sociálních či chcete-li komunitních sítí a do jejich propojení s informačním systémem cestovního ruchu CZeCOT.

Recenze, recenze a zase ty recenze...

Sdílení vlastních zkušeností je podstatou tzv. Webu 2.0 a doporučení známého či recenze měla vždy důležité postavení při rozhodování při výběru destinace či hotelu. Na webových stránkách se v cestovním ruchu hodnotí kde co - setkat se můžete s hodnocením ubytovacích služeb, restaurací, turistických atraktivit, pláží nebo i samotných měst.

To, že recenze mají opravdu velký dopad na uživatelská rozhodování, dokazuje průzkum realizovaný portálem HRS:

  • více jak 75% uživatelů recenzních uživatelů sdělilo, že recenze měla významný vliv na nákupním rozhodování
  • zákazníci byli ochotni zaplatit min. 20% více za služby, které byly označeny jako výborné v recenzním hodnocení

Významnost recenzí si uvědomují i turistické portály a recenze jsou zajímavou přidanou informační hodnotou pro své návštěvníky. Stranou nezůstává ani turistický portál ČR CZeCOT

CZeCOTí recenzní systém

CZeCOT logo.V rámci prezentací akcí, bodů zájmu - objektů cestovního ruchu i produktů a programů mohou návštěvníci pomocí jednoduchého formuláře hodnotit a sdělovat své zkušenosti. K textovému hodnocení mohou připojit i fotografie a dokonce i videonahrávku.

Vzhledem k tomu, že se tento recenzní systém stal předmětem množství otázek a dohadů, rozhodli jsme se blíže popsat principy jeho fungování:

Cílem provozovatele je, aby byly minimalizovány anonymní komentáře a hodnocení. Pro autorizaci vkladatele je vyžadována e-mailová adresa či Facebooková identita. Veškeré komentáře vložené z falešné či nefunkční e-mailové adresy jsou mazány. O nově vložené recenzi je automaticky informován provozovatel příslušného zařízení e-mailovou zprávou s možností okamžité reakce přes administrační rozhraní. Tím, že odpověď vloží přes administraci, se reakce stává tzv. autorizovanou a v seznamu recenzí je takto i označena.

Vkladatel recenze či reakce má možnost svoje hodnocení kdykoliv smazat v systému jedním jednoduchým klikem. Je třeba však podotknout, že smazáním recenze nedochází automaticky i ke smazání reakce na ní.

Aby byla minimalizována podvodná hodnocení (např. vlastní pozitivní hodnocení či negativní na konkurenta), u vkladatelů jsou sledovány IP adresy a tzv. cookies. Není výjimkou, že právě tyto údaje pomohly některé takové podvody odhalit.

Veškeré schválené recenze na CZeCOTu jsou spolu s informacemi o ubytovacích zařízení importovány na Google mapy .

Na CZeCOTu dostupné i recenze z Tripadvisoru

Tripadvisor logo.

Portál TripAdvisor čtenářům patrně není třeba nikterak sáhodlouze představovat. V současné době je největším recenzním portálem v cestovním ruchu. Portál založil v roce 2000 Stephen Kauter, pod jehož vedením portál brzy vybudoval světově nejrozsáhlejší cestovatelskou komunitu s dnenšími více jak 20 miliony členů, více jak 35 miliony unikátních návštěvníků měsíčně a 35 miliony recenzí a komentářů. Jistě úctyhodná čísla...pojďme je ještě přiblížit na počtech recenzovaných míst:

  • 70 000 měst
  • 450 000 hotelů (k dispozici 2 mil. fotografií od recenzentů z více jak 100 000 zařízení)
  • 90 000 turistických atrakcí
  • 560 000 restaurací

zdroj: http://www.tripadvisor.com/PressCenter-c4-Fact_Sheet.html

Nám jako provozovateli CZeCOTu bylo jasné, že takovémuto recenznímu obru jako je Tripadvisor, nemá význam konkurovat, ale spíše s ním síly při získávání recenzí spojit. Z toho důvodu byla podepsána smlouva o vzájemné spolupráci, na základě které bylo realizováno propojení a v rámci prezentací hotelů, restaurací a turistických atraktivit na Czecotu jsou tak dostupné i recenze z Tripadvisoru:

Hodnocení portálu Tripadvisor Hotely Luník.
Ukázka zpřístupněných recenzí z portálu Tripadvisor na prezentaci Hotelu Luník Praha na CZeCOTu

Tímto způsobem bylo celkem propojeno:

  • 1208 ubytovacích zařízení
  • 691 restaurací
  • 109 turistických atraktivit

CZeCOT a Facebook

Facebook logo.

To, že se CZeCOT spojuje a kooperuje s nejsilnějšími hráči nejen na trhu cestovního ruchu, dokazuje i propojení s dnešní sociální/komunitní sítí číslo 1 - s Facebookem . Jak jsme již uvedli, Facebookovou identitu je možné využít pro autorizaci vložení komentáře - viz ukázka níže:

Hodnocení prostřednictvím Facebooku.

No uznejte, kdo by odolal tomu něco zde nenapsat, když se mu tam objeví jeho fotografie..:-)

Umístění tlačítka „To se mi líbí" taktéž slaví úspěch po jeho nasazení na stránkách CZeCOTu. Za cca 2 měsíce návštěvníci portálu na toto tlačítko klikli celkem 3712 x, a to na 3440 různých stránkách. To je jistě zajímavá reklama zadarmo!

 
< Předch.   Další >