CZeCOT a sociální sítě |
![]() |
Pátek, 20 srpen 2010 | |
Prázdniny roku 2010 pro World Media Partners, s.r.o. rozhodně nepatřily k pracovně odpočinkovým. Novinky, které si představíme, především směřovaly do sociálních či chcete-li komunitních sítí a do jejich propojení s informačním systémem cestovního ruchu CZeCOT. Recenze, recenze a zase ty recenze...Sdílení vlastních zkušeností je podstatou tzv. Webu 2.0 a doporučení známého či recenze měla vždy důležité postavení při rozhodování při výběru destinace či hotelu. Na webových stránkách se v cestovním ruchu hodnotí kde co - setkat se můžete s hodnocením ubytovacích služeb, restaurací, turistických atraktivit, pláží nebo i samotných měst. To, že recenze mají opravdu velký dopad na uživatelská rozhodování, dokazuje průzkum realizovaný portálem HRS:
Významnost recenzí si uvědomují i turistické portály a recenze jsou zajímavou přidanou informační hodnotou pro své návštěvníky. Stranou nezůstává ani turistický portál ČR CZeCOT. CZeCOTí recenzní systém
Vzhledem k tomu, že se tento recenzní systém stal předmětem množství otázek a dohadů, rozhodli jsme se blíže popsat principy jeho fungování: Cílem provozovatele je, aby byly minimalizovány anonymní komentáře a hodnocení. Pro autorizaci vkladatele je vyžadována e-mailová adresa či Facebooková identita. Veškeré komentáře vložené z falešné či nefunkční e-mailové adresy jsou mazány. O nově vložené recenzi je automaticky informován provozovatel příslušného zařízení e-mailovou zprávou s možností okamžité reakce přes administrační rozhraní. Tím, že odpověď vloží přes administraci, se reakce stává tzv. autorizovanou a v seznamu recenzí je takto i označena. Vkladatel recenze či reakce má možnost svoje hodnocení kdykoliv smazat v systému jedním jednoduchým klikem. Je třeba však podotknout, že smazáním recenze nedochází automaticky i ke smazání reakce na ní. Aby byla minimalizována podvodná hodnocení (např. vlastní pozitivní hodnocení či negativní na konkurenta), u vkladatelů jsou sledovány IP adresy a tzv. cookies. Není výjimkou, že právě tyto údaje pomohly některé takové podvody odhalit. Veškeré schválené recenze na CZeCOTu jsou spolu s informacemi o ubytovacích zařízení importovány na Google mapy . Na CZeCOTu dostupné i recenze z Tripadvisoru![]() Portál TripAdvisor čtenářům patrně není třeba nikterak sáhodlouze představovat. V současné době je největším recenzním portálem v cestovním ruchu. Portál založil v roce 2000 Stephen Kauter, pod jehož vedením portál brzy vybudoval světově nejrozsáhlejší cestovatelskou komunitu s dnenšími více jak 20 miliony členů, více jak 35 miliony unikátních návštěvníků měsíčně a 35 miliony recenzí a komentářů. Jistě úctyhodná čísla...pojďme je ještě přiblížit na počtech recenzovaných míst:
zdroj: http://www.tripadvisor.com/PressCenter-c4-Fact_Sheet.html Nám jako provozovateli CZeCOTu bylo jasné, že takovémuto recenznímu obru jako je Tripadvisor, nemá význam konkurovat, ale spíše s ním síly při získávání recenzí spojit. Z toho důvodu byla podepsána smlouva o vzájemné spolupráci, na základě které bylo realizováno propojení a v rámci prezentací hotelů, restaurací a turistických atraktivit na Czecotu jsou tak dostupné i recenze z Tripadvisoru:
Tímto způsobem bylo celkem propojeno:
CZeCOT a Facebook![]() To, že se CZeCOT spojuje a kooperuje s nejsilnějšími hráči nejen na trhu cestovního ruchu, dokazuje i propojení s dnešní sociální/komunitní sítí číslo 1 - s Facebookem . Jak jsme již uvedli, Facebookovou identitu je možné využít pro autorizaci vložení komentáře - viz ukázka níže:
No uznejte, kdo by odolal tomu něco zde nenapsat, když se mu tam objeví jeho fotografie..:-) Umístění tlačítka „To se mi líbí" taktéž slaví úspěch po jeho nasazení na stránkách CZeCOTu. Za cca 2 měsíce návštěvníci portálu na toto tlačítko klikli celkem 3712 x, a to na 3440 různých stránkách. To je jistě zajímavá reklama zadarmo! |
< Předch. | Další > |
---|