Krize nás nezasáhla… - World Media Partners s.r.o.

Hlavní stránka

Krize nás nezasáhla…

E-mail
Úterý, 06 říjen 2009

Známe se již léta, proto ponecháme vzájemné představování a seriózní vykání stranou a pustíme se přímo do žhavých témat. V podstatě všechna média včetně toho našeho přinášejí informace o dopadech hospodářské krize. Vítku, jak je na tom v tomto ohledu WMPéčko?

Vít Pechanec u notebookuProjekty, které realizujeme, bych rozdělil do dvou základních typů. Jednak jsme provozovateli několika vlastních projektů, avšak větší část našich aktivit realizujeme pro své stále zákazníky. Naši zákazníci své rozvojové projekty většinou financují ze strukturálních fondů EU, nejčastěji jde o regionální operační programy. To sice znamená, že celkový čas na realizaci zahrnující sepsání projektového záměru, schválení projektu, výběrové řízení a samotnou realizaci projektových aktivit je vcelku dlouhý, pohybuje se v řádu let, na druhou stranu peníze ve fondech jsou poměrně pevně alokovány, a tedy nejsou závislé na krizi či jiných externích vlivech. Pro nás to tedy znamená relativně spolehlivý zdroj financí pro chod naší společnosti. Realizovaný zisk z těchto zakázek pak investujeme do prvního typu projektů, tedy projektů našich vlastních. Mezi ně patří turistický portál CZeCOT.com, jehož rozvoj pak má praktický dopad i na propojené regionální turistické portály, což je výhodou našeho řešení pro zákazníky, dále nový turistický mapový portál Tourmapy.cz a konečně evropský portál lázní VisitEuropeanSpas.com .

O evropském portálu lázní VisitEuropeanSpas.com v poslední době není příliš slyšet. Jak se mu daří?

Portál jsme vybudovali na základě partnerství s Evropským svazem lázní, který spojuje jednotlivé národní lázeňské asociace, na základě vítězství ve výběrovém řízení v roce 2005. Portál se průběžně rozvíjel díky uzavřené smlouvě, která garantovala, že 29 procent z příjmu portálu musí být zpětně investováno do portálu. Díky tomu se realizovalo množství rozvojových aktivit, ze kterých bych zmínil například ruskou mutaci portálu. Bohužel postupem času pozitiva vzájemné spolupráce vymizela, a tak jsme se v letošním roce rozhodli, že spolupráci ukončíme a projekt budeme dále provozovat již jen samostatně. Sice tím ztratíme jistou oficialitu projektu, která ovšem sama o sobě peníze nepřinese, a budeme muset změnit název portálu, nicméně volně si budeme moci nastavovat poplatky za prezentaci a na stránkách prezentovat také nečlenské země a firmy.

Jak se tedy bude portál nově jmenovat?

Novým názvem bude VisitSpas.eu, což je doména, kterou máme již delší dobu zaregistrovanou a která v podstatě vystihuje stejný obsah portálu. Do budoucna nevylučujeme, že bychom tento portál prodali nějakému serióznímu zájemci. Teď asi ale není úplně ta nejvhodnější doba na podobné prodeje. Co se týká aktivit na „evropském poli“, plánujeme ještě další evropský portál, který podobně jako u lázeňství bude propagovat jiný obor cestovního ruchu, konkrétně kongresový turismus. Bližší informace bych si nicméně dovolil sdělit až v momentě, kdy web poběží.

Zmínil jsi projekty pro své zákazníky. Je možné poodhalit jejich výčet?


Seznam našich zákazníků není rozhodně tajný. Zákazníky veřejně prezentujeme v rámci našich článků o nově realizovaných projektech, jejich výčet je k dispozici na našich webových stránkách, konkrétně na www.wmp.cz/projekty. Mezi těmi nejvýznamnějšími bych rád uvedl Pardubický kraj, respektive Destinační společnost Východní Čechy, CzechTourism, Centrálu cestovního ruchu – Jižní Morava, sdružení České dědictví UNESCO. V regionech máme i množství „menších“ zákazníků, jako například Českomoravské pomezí, Agenturu Třeboňsko, o. p. s., pardubické infocentrum a rád bych uvedl i profesní sdružení – Asociace hotelů a restaurací ČR, Asociace cestovních kanceláří ČR a Svaz léčebných lázní ČR. Prvním dvěma zmíněným asociacím poskytujeme navíc vlastní systém na evidenci členské databanky včetně fakturačního systému.

A naše vydavatelství neuvedeš mezi svými zákazníky?


Skoro bych zapomněl… (smích) I když C.O.T. media jako firma majetkově propojená s naší společností není tak úplně klasický zákazník… Pravdou je, že jsme vám vytvořili a nadále provozujeme firemní web www.cotmedia.cz , internetovou podobu časopisu COT business www.cot.cz a nově také časopisu Czech Travelogue www.czechtravelogue.com , který bychom rádi podobně jako u www.cot.cz propojili s turistickým portálem CZeCOT.com .

Je zřejmé, že projektů realizujete opravdu mnoho. Který z nich ti v poslední době udělal největší radost?


Vzhledem k tomu, že mne tato práce opravdu baví, mi radost dělá v podstatě každý nový projekt či realizovaný redesign. Pokud bych ale měl vybrat nějaký ten top výběr, tak určitě uvedu redesign prezentací zařízení cestovního ruchu a akcí v rámci CZeCOTu, které zobrazují jednotlivé námi realizované regionální turistické a jiné portály. Tím prakticky poodkrývám další výhodu pro naše zákazníky, kterou je skutečnost, že s rozvojem celostátního portálu CZeCOT.com se rozvíjejí i propojené regionální portály, aniž by většinu těchto úprav musely financovat.
Velkou radost mi také udělal náš nový turistický mapový portál Tourmapy.cz . Již delší dobu jsme pociťovali absenci mapové vizualizace všech turistických dat, která máme k dispozici na CzeCOTu. Nyní si uživatel již jen otevře www.tourmapy.cz ve svém prohlížeči, přiblíží si oblast či region svého zájmu a pak již jen zobrazuje vše, co potřebuje k naplánování své dovolené či výletu – od všech bodů zájmu přes konané akce až po možnost vyhledání vhodného dopravního spojení. Ještě do konce roku bychom de rádi zpřístupnili zimní běžecké tratě pro celé území ČR, zatím jsou k dispozici jen pro východní Čechy a Vysočinu, dále informace z jednotného dopravního informačního systému o uzavírkách a omezeních na silnicích a také plánovač výletů, pomocí terého si uživatel bude moci snadno vytvářet svůj vlastní itinerář. Ten jsme mimochodem naprogramovali a nedávno zpřístupnili v rámci turistického portálu Vychodni-Cechy.info a s napětím očekáváme, jak hojně bude využíván.

Ukázka mapy Svitav v rámci Tourmapy.cz


Ve výčtu radostí bych určitě rád uvedl také redesign stránek Asociace cestovních kanceláří . Pro mnohé nový, moderní design nemusí být úplně „zkousnutelný“, mně osobně se však velmi líbí a domnívám se, že přináší jasné poselství svým návštěvníkům: „Jsme profesionální asociace, která sleduje aktuální trendy…“

Uvedl jsi významnou výhodu vašeho řešení regionálních turistických portálů, spočívající v propojení s tím celostátním. Má vaše řešení i nějaké nevýhody? A prosím upřímně…

V poslední době jsem se setkal s jistou obavou od potenciálních zákazníků, že v případě, že se rozhodneme ukončit provoz celostátního systému, tedy CZeCOTu, přestanou fungovat i ty regionální, což vyjadřuje jistou obavu ze závislosti na nás jako na dodavateli. Předně bych chtěl říci, že ona závislost vzniká v podstatě u každého dodavatele, nejen u nás. Patrně žádná firma by nepřevzala cizí nezdokumentovaný systém, aby jej nadále provozovala a rozvíjela. My se jen lišíme tím, že regionální portály stavíme na centrálním datovém jádru a stejná data jsou pak dostupná jak na regionální, tak na celostátní úrovni. Co se týká CZeCOTu, v žádném případě nezvažujeme ukončení jeho provozu, ba právě naopak, další rozvojové plány jsou velké. Navíc jsme schopni se i písemně zavázat k tomu, že v případě, kdy se zákazník rozhodne ukončit spolupráci s námi, byť se to zatím nikdy nestalo, jsme schopni mu předat celý regionální portál včetně databáze, respektive jeho regionální části, k dalšímu provozu u jiného poskytovatele.

Text a foto: Petr Manuel Ulrych

 
< Předch.   Další >